نکات خرید گوشی | قبل از خرید حتما به این نکات توجه کنید.

نکات خرید گوشی

امروزه خرید گوشی موبایل از اهمیت بالایی برخوردار ست و تمام فعالیت‌های افراد به این وسیله وابسته است. برای این که بتوانید گوشی خوبی خریداری کنید، به اقدامات قبل از خرید گوشی توجه داشته باشید تا بتوانید گوشی مناسبی تهیه کنید تا پاسخگوی نیازهای شما باشد. در این مطلب به نکات خرید گوشی اشاره شده است این نکات می‌توانند به عنوان راهنمای خرید گوشی شما را یاری کنند.

نکات خرید گوشی که پیش از خرید باید مدنظر قرار دهید

 توجه به میزان بودجه یکی از مهمترین نکات خرید گوشی است

اگر وارد مغازه‌ای شوید و به فروشنده بگویید که قصد خرید گوشی خوبی را دارید، اولین سوالی که فروشنده از شما دارد این است که چه میزان بودجه‌ای برای خرید گوشی موبایل در نظر دارید. در واقع این میزان بودجه شما در انتخاب برند، نوع گوشی و مدل تعیین کننده است. توصیه می‌کنیم در مرحله اول بودجه مورد نظر خود را مشخص نمایید سپس به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

به عنوان نمونه و برای بررسی نیازهایتان می‌توانید مقاله‌ی خرید گوشی سامسونگ A50 مراجعه کنید.

 نیازهای خود از گوشی موبایل را بشناسید

پس از مشخص کردن بودجه، یکی دیگر از نکات خرید گوشی این است که اولویت خود را بر کارایی گوشی موبایل قرار دهید. زیرا در صورتی که گوشی موبایلی خریداری کنید که عملکرد و کارایی لازم را نداشته باشد، پول و زمان خود را هدر داده‌اید. برای خرید گوشی نو لازم است مشخصات گوشی خوب و اولویت‌های خود را بدانید. به طور فرض اگر اولویت شما داشتن دوربین عکاسی مناسب است باید گوشی‌های موبایلی که در محدوده بودجه شما قرار دارند و دوربین خوب و مناسبی دارند را خریداری کنید.

اگر قصد دارید درباره‌ی بهترین گوشی از نظر دوربین اطلاعات کسب کنید می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید: بهترین گوشی از نظر دوربین در سال ۲۰۲۰

نکات مهم خرید گوشی
نکات مهم خرید گوشی

یکی دیگر از مهمترین نکات خرید گوشی توجه به برند است

اگر به برند بیش از اندازه اهمیت دهید از کارایی مورد نظر دور می‌مانید. برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که گوشی‌هایی با کیفیت بالا و کارایی مناسب عرضه می کنند. برای این منظور بهتر است صرف نظر از برند، به کیفیت و کارایی آن توجه کنید.

گوشی موبایل خود را از ‌فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید

برای این که گوشی اصل و غیر تقلبی خریداری کنید، نیاز است تا خرید خود را از مراکز فروش معتبر انجام دهید. در این صورت می‌توانید به این اطمینان برسید که کالای شما تقلبی نیست. در هنگام خرید به گارانتی محصول نیز توجه کنید و حتما کالا را با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید.

پیش از اقدام به خرید قیمت‌ها را بررسی کنید

در هنگام خرید گوشی پس از این که گوشی موبایل دلخواه خود را انتخاب کردید، از چند فروشگاه قیمت آن را بپرسید. گاهی ممکن است فروشگاهی نسبت به دیگر مراکز آن کالا را با قیمت پایین‌تری عرضه کند. در این صورت وسوسه نشوید و علت را جویا باشید. زیرا برخی مراکز فروش، کالا را بدون گارانتی می‌فروشند و هزینه گارنتی را از گوشی حذف کرده‌اند. گارانتی گوشی یکی از مزایا و ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

گوشی را تست کنید

در مراکز فروش از فروشنده بخواهید که موبایل مورد نظرتان را در در اختیار شما قرار دهد. سپس از فروشنده بخواهید تا را روشن نماید. گوشی را در دست گرفته و با قسمت‌های مختلف آن کار کنید. اینترنت آن را چک کنید تا مطمئن باشید به وای فای و دیتا متصل می‌شود؛ با دوربین گوشی عکس گرفته و دوربین فیلمبرداری را نیز بررسی کنید.

اسپیکرهای گوشی موبایل را نیز بررسی و تست کنید. در همان فروشگاه می‌توانید سیم کارت خود را در گوشی جدید قرار دهید و تماسی بگیرید تا بتوانید کیفیت صدا را بررسی کنید. قبل از خرید گوشی موبایل تست کامل گوشی را انجام دهید و اگر فروشنده‌ای مانع این کار شد، از او خرید نکنید.

راهنمای خرید گوشی
راهنمای خرید گوشی

چگونه می توان گوشی اصلی را از تقلبی تشخیص داد؟

ممکن است در هنگام خرید گوشی موبایل این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه گوشی اصلی را از گوشی تقلبی تشخیص دهیم؟ پاسخ این است که خوشبختانه راه‌های مختلفی وجود دارد که در صورت دانستن آن‌ها می‌توانید با خیال آسوده گوشی موبایل اصل را خریداری کنید.

طرح رجیستری گوشی با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی‌های موبایل آغاز شده داست. در هنگام خرید گوشی موبایل نیاز است تا از اصالت گوشی مطمئن شوید و برای رجیستری گوشی و فعال‌سازی آن، هزینه‌ای پرداخت نکنید.

از طریق این طرح فقط موبایل‌هایی که از طریق قانونی به کشور وارد شده‌اند، فعال می‌شوند و گوشی‌های دیگر پس از فرصت یک ماهه برای ثبت شناسه، غیرفعال خواهند شد. پس از رجیستری کردن، شناسه‌های تلفن همراه در یک سامانه جامع ثبت می‌گردد که این سامانه به شبکه‌های ارتباطی متصل هستند.

در این مطلب به منظور آشنایی به شما قصد داریم به معرفی روش‌هایی جهت تشخصیص گوشی اصل از تقلبی بپردازیم.

1- خرید از فروشگاه های معتبر

بهترین را برای خرید گوشی موبایل اصل این است که خرید خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر انجام دهید. با مراجعه به مراکز معتبر تا حد زیادی می‌توانید از اصل و نو بودن دستگاه خود اطمینان بیابید ؛ حتی در صورت بروز هر گونه مشکل با در دست داشتن فاکتور خرید، می‌توانید با مراجعه به مراجع ذی‌صلاح، تخلف به وجود آمده را پیگیری نمایید.

2- بررسی پلمپ بودن بسته بندی گوشی موبایل

زمانی که کالای خود را خریداری می‌کنید، توجه داشته باشید که به هیچ وجه دستگاه مورد نظر را با بسته بندی باز یا مشکل دار تحویل نگیرید. حتما بسته بندی گوشی موبایل باید پلمپ باشد و قبلا استفاده نشده باشد. صبر کنید تا فروشنده در حضور شما بسته بندی را باز نماید. در این صورت می‌توان تا حدودی از اصل بودن و سالم بودن گوشی موبایل اطمینان به دست آورید.

3- بررسی کد IMEI

کد IMEI مخفف عبارت “International Mobile Equipment Identity” به معنای شناسه بین المللی تجهیزات موبایل می باشد. هر گوشی موبایل جدیدی که تولید می‌شود، لازم است که یک کد منحصر به فرد 14 رقمی داشته باشد که تا پایان عمر دستگاه با آن همراه است.

کاربرد کد IMEIبه منظور شناسایی تلفن‌های همراه و مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه می‌باشد. به فرض مثال گوشی‌ موبایل شما گم یا سرقت شده است، در این صورت با اعلام این کد به اپراتور، می‌توانید گوشی‌تان را مسدود نمایید تا از بروز سوء استفاده و مشکلات احتمالی به وجود آمده جلوگیری کنید.

معمولاً گوشی‌های سرقتی توسط پلیس از طریق ردیابی کد IMEI انجام می‌شود. سارقان حرفه‌ای نیز به منظور جلوگیری از ردیابی دستگاه مسروقه IMEI دستگاه را عوض می‌کنند.
برای بررسی کد IMEI گوشی موبایل از منوی تماس، کد دستوری # 06 #*را شماره‌گیری نمایید. با شماره گیری این کد، سریال اصلی گوشی که همان IMEI است، بر روی نمایشگر صفحه نشان داده می‌شود.

اگر این شماره سریال با بارکد روی کارتن و برچسب زیر باتری تطبیق داشت، گوشی موبایل مورد نظر به احتمال زیاد اصل است.

نکات خرید گوشی جدید
نکات خرید گوشی جدید

4- تایید اصالت دستگاه با بررسی کد IMEI گوشی از طریق وب سایتهای معتبر

روش دیگری برای بررسی کد IMEI وجود دارد که در این روش از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی وب سایت www.numberingplans.com می‌توانید وارد این وب سایت شوید. سپس از طریق کلیک بر روی لینک Number analysis tools، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #06#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد کنید.

در این مرحله اطلاعات کاملی مانند کارخانه سازنده، مدل گوشی همراه، کشور سازنده و غیره نمایش داده می‌شود. در صورتی که این مشخصات با گوشی مورد نظر مشابه بود، مطمئن باشید گوشی موبایل شما اصل است.

نتیجه گیری

بهتر است قبل از هر کاری، اطلاعات لازم برای خرید گوشی را بدانید. قبل از خرید حتما فهرستی از ویژگی‌های دلخواه گوشی موبایل خود را تهیه کنید. برخی افراد از تکنولوژی‌ها و امکانات گوشی‌ها اطلاعی ندارند و در هنگام خرید گوشی نیز دچار مشکل می‌شوند. بهترین راه این است که از متخصصین در خصوص مشخصات گوشی خوب کمک بگیرید. همچنین می‌توانید ویژگی‌ها و بودجه مورد نظر خود را به فروشنده اعلام کنید تا بر این اساس به شما پیشنهاداتی ارائه دهند.

در این مطلب تلاش کردیم که همه مواردی که در نکات خرید گوشی جدید اهمیت دارند، اشاره کنیم. امیدواریم این مطلب به شما در خرید گوشی موبایل کمک کرده باشد. همچنین برای خرید گوشی در کرج می‌توانید از فروشگاه اینترنتی زانیا دیدن نمایید.

پیشنهاد: برای دریافت اطلاعات درباره‌ قیمت لوازم جانبی گوشی موبایل از صفحه‌ی خرید پاور بانک دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟چت از طریق واتساپ